Jak šířit radost
Ten den jsem měla v plánu víc věcí a žádná z nich nebyla nijak zvlášť příjemná. Potěšující na tom bylo to, že si manžel vzal dovolenou, aby mi pomohl. Ráno tedy vstal s dětmi a staršího zavedl do školky, takže jsem se na to všechno mohla v klidu vyspat.
Po absolvování hodinové preventivní prohlídky obou synů jsem mířila na finanční úřad. Manžel mě vysadil před hotelem vedle úřadu. Ve dveřích stál portýr – pán v kategorii 65+ v obleku a s cylindrem na hlavě. Přece jen, muže v cylindru člověk dnes jen tak nevidí. Byla to milá kombinace staromódního prvku s pánem odpovídajícího věku. Když jsem šla kolem něj, usmála jsem se na něho a pozdravili jsme se. Když jsem se vracela zpět k autu, tak jsem si neodpustila komentář: „Vypadáte úchvatně!“ Pán mírně znejistěl: „To nevím, jak mám chápat.“ „V tom nejlepším slova smyslu,“ usmála jsem se na něho. „Vy taky vypadáte dobře, hned bych vás pozval na rande…“ Znovu jsem se na pána zaculila: „To by se asi manželovi nelíbilo,“ a mávla jsem rukou k autu, které bylo zaparkováno jen kousek od pána. „Jejda, to jsem něco řekl, ještě že mě manžel neslyšel!“ Nastoupila jsem do auta a naposledy se na pána usmála. Vlastně ani nevím, jestli jsme se rozloučili.
Věřím, že měl pán hned o něco lepší den. A já ostatně taky. Občas takto ocením mimořádně rychlou pokladní, jak jí to úžasně jde od ruky. Nicméně, minule jsem svou chválou jednu paní rozbrečela! Bylo to takto:
Podařilo se mi najít úžasnou optičku. Ví, co dělá (což překvapivě nemůžu říct o všech prodavačích brýlí). Když jsme se potkaly poprvé, sháněla jsem brýle pro syna i pro sebe. Byla schopná mi poradit, měla podobný vkus a spoustu, SPOUSTU trpělivosti. Byla jsem z jejího přístupu nadšená. Sedla jsem tedy a napsala na centrálu této sítě optik. Poděkovala jsem za práci, profesionalitu a osobní nasazení paní. Za několik dnů mi od „mé“ optičky přišel email. Děkovala mi za to, co jsem vedení napsala. „Bulela jsem, jak želva,“ dodala. A já měla na jednu stranu radost, že ji moje poděkování tak dojalo a na druhou stranu mi to vlastně přijde smutné, protože si myslím, že by se svým přístupem měla podobná ocenění slýchat dnes a denně – i kdyby jen od jednoho zákazníka během každého dne. Oceňovat ale ještě evidentně není v kurzu.
Zkuste se kolem sebe dívat a ocenit lidi, kteří jsou dobří v tom, co dělají, kteří Vám s něčím pomůžou a nebo vám jiným způsobem zpříjemní den. Uvidíte, že i Vy sami budete mít lepší náladu.
Líbil se Vám článek? Skvělé, podělte se o něj i se svými přáteli na sociálních sítích 😉
Kam dál?
Přečtěte si další články z kategorií vztahy, osobní rozvoj nebo knihy pro seberozvoj.
Chcete DÁREK? Podívejte se na aktuální nabídku dárků, které jsem si pro Vás připravila.